Gårdagen var så pass frustrerande att jag glömde att skriva här. Fick veta att man planerar att "ta livet av" största delen av Helmets samarbetsgrupper, också Helmer. Suck suck. Idag hade vi sedan Helmermöte, ett bra möte trots att vi bara var Anna, Riikka S och jag. Fortsatt strategi: Försöka slåss för vår existens. Med hänvisning till språkliga rättighter. Annars blir det bara inofficiella träffar, kommunikation virtuellt och ev samarbete med AVI om svensk fortbildning.
Jag har också översatt en text om Myrbacka och börjat på det stora projektet att se över Helmets grundtexter.Skönt att göra konkreta saker när allt annars är så råddigt,
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar